Despre Candidații din Neamț #2

Așa cum mi-am propus zilele trecute, am continuat seria de discuții interesante despre domeniul tineret cu cei care candidează la Parlamentare, tot alături de echipa de tineri implicați și curioși. Următorii care au răspuns invitației mele au fost câțiva candidați din echipa PNL, mai exact Eugen Țapu – Nazare, Luminița Moscalu, Cătălin Drăgușanu și Mihai Obreja.
Într-o atmosferă formală pe care de data asta am reușit să o destindem mai târziu, am început să povestim despre tineri, despre interesele lor și despre ce se va întâmpla cu ei în viitorul apropiat.
Prima întrebare s-a referit la sistemul educațional, la schimbările pe care ei le propun în acest domeniu.
Am fost plăcut surprinși să aflăm că educația se află printre prioritățile lor. Platforma lor electorală propune urmarea primilor pași pe care i-a făcut și Finlanda când a început să-și reformeze învățământul. Eugen Țapu-Nazare susține că ar trebui să se înceapă prin pregătirea profesională de excepție a dascălilor, alocarea reală a 6% din PIB pentru educație și restructurarea ISJ-urilor. Cătălin Drăgușanu susține extinderea învățământului dual în România și o mai bună implicare a mediului business în educație, dar și reducerea numărului de materii și aerisirea programei școlare.
Discuția a degenerat repede și ne-au răspuns la următoarele întrebări înainte de a apuca să le formulăm. În legătură cu integrarea tinerilor pe piața muncii, consideră că e nevoie de o colaborare mult mai strânsă între sectorul public și cel privat și își doresc să faciliteze accesul tinerilor în zona antreprenoriatului. Totodată, reducerea fiscalității pentru forța de muncă ar încuraja crearea de noi locuri de muncă. Prin aceste măsuri, candidații consideră că tinerii ar redobândi și încrederea în Spațiul European, altă tematică pe care voiam să o abordăm.
În ceea ce privește grupurile vulnerabile, propunerile lor se axează în principal pe acordarea de șanse egale la educație, creșterea alocației la 200 de lei, o parte din acești bani fiind sub formă de vouchere care pot fi folosite doar la cumpărarea de rechizite, haine sau alimente.
Când am ajuns propriu-zis la capitolul tineret, au propus restructurarea DJTS-urilor pe care le consideră inutile și susținerea implicării tinerilor în comunitate în general. O altă propunere ar fi ca fiecare elev să primească 6 vouchere culturale/an școlar, cu care pot merge la teatru, la operă, la muzee.
I-am întrebat, în fine, și despre transparență și ne-au explicat cum văd restructurarea Parlamentului: modificarea programului de lucru ( 1 săptămână ședințe în plen, 1 săptămână Comisii de specialitate, 1 săptămână în teritoriu) și facilitarea accesului la informațiile despre banii publici.
Ne-am întâlnit cu niște candidați bine informați, ne-au povestit multe despre situația României din ultima perioadă și nu numai și poveștile ne-au acaparat pe alocuri. Ne-au descris pe larg și principiile liberale, ne-au invitat să comparăm platformele lor electorale cu cele ale celorlalte partide și ne-au prezentat ideile lor în contrast cu cele predominant de stânga. Spre final s-au acomodat cu ideea că vorbesc, la toată urma, cu niște tineri și firul conversației a devenit mai firesc, mai natural. Ne-au invitat la vot și concluzia discuției a fost tot ceea ce fac, fac pentru tineri, căci ei sunt viitorul.
Eu cred, în plus, că viitorul depinde mult de noi, de tineri și mai ales de votul nostru de pe 11. Mergeți la vot, dragi tineri, faceți părerea voastră să conteze!
15387637_1226142450757671_1137677106_o

Comentarii

comentarii

 

Înscrie-te acum și spune-ți părerea!

Vreau să-mi spun părerea!